נכנסים לעבודה חדשה דרך https://lamishtahrer.co.il? איזה כיף! אבל רגע, לפני שאתם מברך את עצמכם על ההצלחה ומתחיל להשתעשע עם ההזמנות לפיצות במשרד – תנו לי לספר לכם סוד קטן: החודש הראשון הוא כמו מבחן הכניסה הכי חשוב בקריירה שלכם. איך תשדרגו את עצמכם מ"זה שיושב בפינת החדר" ל"איש או אישת המפתח"? איך תהפכו לבלתי נשכחים, חיוביים ומקצועיים? בואו נדבר על זה.
- למה החודש הראשון כל כך חשוב?
זה לא משפט דרמטי, זה פשוט עובדה. בזמן הזה אתם:
– בונים את הרושם הראשוני
– לומדים את התרבות והדינמיקה של הצוות
– מסתגלים לסביבה חדשה שמשפיעה על ההמשך
אם תצליחו כאן – העלויות של השינויים והטעויות בטווח הארוך יקטנו משמעותית, ואתם תהפכו לנכס רצוי במחלקה.
- איך לכבוש את האנשים החשובים?
מה שהכי "מדליק" את המנהלים ומקבלי ההחלטות זה לא רק הכישורים שלכם – בעיקר זה איך אתם מתקשרים ואיך אתם "מרגישים" בחדר.
– תנו תשומת לב להקשבה: לא רק לשמוע אלא להבין
– תזכרו שמילים בדיוק כמו שפת גוף, יכולים להשקיט מחלוקות או ליצור קשרים אמיצים
– חפשו את ההזדמנות לעזור – אבל בלי להכביד
טיפ קטן: תרכשו לעצמכם "ארסנל" של מחמאות אותנטיות. כולם אוהבים לקבל קצת חיבה מקצועית, במיוחד כשזה מגיע ממישהו חדש ומרענן.
- היכרות, תקשורת ו… קסם אישי?
רבות נאמר על חשיבות ההיכרות, אבל האמת היא ש:
– היכרות מתבצעת לא רק בשיחה על "מה את/ה עושה" אלא גם בשאלה על תחביבים, אירועים, והחלומות
– להתעניין באמת באנשים סביבכם הוא לא סתם מניירת – זו השקעה שיוצרת אמון
– שימוש נכון בהומור (כן, גם במקום העבודה!) מפחית מתח, יוצרים חיבור ומדויקים אתכם כאנשי צוות קלילים ויעילים
וואו, זה נשמע קליל? זה אמנם לא הפטנט, אבל זה בערך מה שיישום נכון שלו יזניק אתכם קדימה.
- מה עם משימות, לוחות זמנים ויעדים?
אפשר להיכנס למשרד עם הראש גבוה, אבל בלי הבנה של התפקיד האמיתי, הפוקוס והיעילות שלכם פשוט יתפזרו.
– בקשו תיעוד ברור של ציפיות – כן, גם אם זה קצת מביך
– תיעדו את תהליכי העבודה, שאלו שאלות ועל הדרך תרשמו לעצמכם: מה עבד, מה אפשר לשפר
– פרקו את המשימות לקטנות, ושמרו על תחושת הישג – כל משימה שסיימתם היא עוד סימן שאתם כאן כדי להישאר ולעשות את העבודה
- הטעויות שעושים – ולמה כדאי לחבק אותן
אל תצפו להיות מושלמים, בטח לא בחודש הראשון. לפעמים, דווקא הטעות שתעשו תפתח לכם דלת לא מחושבת.
– קחו אחריות – לא להישאר תקועים בבלגן
– למדו לתקן ובקשו עזרה במקום להסתיר את הבעיה
– אם תעשו את זה, תבנו אמון ותקבלו הזדמנויות לצמוח
אל תחששו להראות שאתם "אנושיים". זה מחבר יותר ממה שאתם חושבים.
- להיות בלתי נראים? ממש לא – איך עושים את זה נכון?
יש אנשים שמסתובבים בשקט וממתינים להזמנה לקחת חלק. אתם לא כאלו, נכון? אז:
– תזכירו את עצמכם – אבל לא במבוכה או בהגזמה, פשוט בידידותיות וברצינות
– תקשרו התעדכנו, תשתפו רעיונות – גם אם הם לא מושלמים, תנו לאנשים לדעת שאתם שם, חושבים ורוצים להוסיף ערך
– לעתים, סבלנות ושקט זה מצוין – אבל אל תשכחו להראות נוכחות
- איך מתמודדים עם לחץ ופחדים בחודש הראשון?
מי לא מרגיש מלחיץ כאשר נכנסים לסביבה חדשה? מה שחשוב זה לנהל את זה נכון.
– נשימות עמוקות! כן, זה עובד.
– בנו "רוטינת בטחון" משלכם – בין אם ביקורת עצמית מתונה, מדיטציה קלה או שיחה עם חבר קרוב או קולגה שטוב בשמירה על מצב רוח רגוע
– תנו לעצמכם את הזמן – שום דבר לא קורה בן לילה, דווקא היכולת להתמיד היא כוח על
5 שאלות ותשובות שיכולות לעזור לכם
– איך להתמודד עם קולגות שנראים מאיימים?
תתחילו בלהראות עניין אמיתי, שאלו על פרויקטים ועל הלך הרוח במשרד. אנשים רגילים להתחבר יחד כשהם מרגישים שמקשיבים להם.
– איך להימנע מבחילות חברתיות?
תתנדבו לפגישות צוות, אל תהיה "האורח שהולך ליומיים" – השתתפות פעילה, חד פעמית ומשולבת תרכך את התחושה הזרה.
– מה לעשות אם לא ברור לי איך למלא מטלה?
במקום להתבלבל, תשאלו! ביקש עוד פירוט או דוגמא. עדיף ללמוד עכשיו מאשר להיקלע לטעויות בהמשך.
– כיצד לשמור על המוטיבציה?
תעדו את ההתקדמות שלכם ושל הצוות. כל הישג קטן הוא ניצחון – תחגגו אותם!
– איך להתחבר למנהל?
הבינו את סגנון העבודה שלו/ה, שאלו מה הכי חשוב להם ותתנו פתרונות במקום לעלות בעיות בלבד.
סיכום שמפעיל את המנוע
אז כן, חודש ראשון זה לא רק קריירה, זו ארקייד של אתגרים, הזדמנויות ו… אנשים. אל תתנו למתח לשלוט בכם. השקיעו בלמידה, בבניית מערכות יחסים ובנוכחות אמיתית – והכי חשוב: שמרו על התחושה שהגעתם לעשות דברים גדולים. כשאתם מגיעים ברגל ימין, השאר – רק עניין של זמן.
יאללה, עבודה!
קבלו גישה למאגר עבודות באילת עם מגורים באתר למשתחרר
0 Comments