יתרונות ושימושים של משאבות ביוב

משאבות מים טבולות

פעמים רבות בנייני מגורים ובתים פרטיים נבנו בצורה בעייתית מבחינת האזור של צנרת הניקוז. ישנם מקרים אחרים בהם חניונים תת קרקעיים מוצפים, וזאת תופעה שמאפיינת את עונת החורף והגשמים. כמו כן, מערכות ביוב שקורסות מובילות לזרימת המים אל המקומות הנמוכים ביותר, במקרה שלנו אל החניון התת קרקעי. מדובר רק בקומץ של מקרים מתוך סך המצבים האפשריים בהם יהיה צורך במשאבות ביוב שנקראות גם משאבות טבולות.

משאבות מים טבולות

בורות ספיגה ומשאבות טבולות

משאבות ביוב ממוקמות בתוך אזורים עם מים ועל כן הן נקראות גם משאבות טבולות. להלן כמה מהמקרים בהם נידרש להפעיל את המשאבות. מקומות המועדים להצפות עשויים להימנות עם שלל מבנים לרבות בנייני מגורים כאמור. כמובן שהדבר הטוב ביותר הוא לדאוג מראש למערכת ניקוז טובה של המים או של פסולת הביוב. אולם מכיוון שזה לא המקרה, הפתרון הטוב ביותר הוא לבנות בור ספיגה. בור זה נועד לנקז את הפסולת והמים אשר הצטברו במהלך ההצפה. מכיוון שגודלו של בור ספיגה הינו מוגבל, נהוג להתקין בתוכו משאבות טבולות.

מתי והיכן המשאבות נכנסות לפעולה?

כשאר מפלס המים עולה גובה מסוים שנקבע מראש, משאבות ביוב אלו נכנסות לפעולה. משאבות ביוב שואבות את המים והלכלוך מבור הספיגה אל צנרת הביוב, או לכל אזור אחר שתוכנן לכך מלכתחילה. בצורה זו ניתן למנוע מדיירי המקום את התופעות הבלתי נעימות של ריחות לא טובים והצפה של הביוב על גדותיו. ישנו מגוון רחב של דגמי משאבות טבולות וחשוב להתייעץ עם מומחים בתחום טרם רכישתם והתקנתם. התקנה של בורות ספיגה במקומות כמו מפעלי תעשייה או מטבחים גדולים לצרכים מוסדיים, היא נדרשת על פי החוק.

התקנה על פי חוק

משאבות ביוב טבולות בחלקו מסוגלות לטחון ולטפל בסוגים רבים ומגוונים של פסולת אשר התנקזה אל תוך בור הספיגה. ישנם מקומות שהתקנה של משאבות אלו היא בגדר המלצה אולם בבריכות שחייה או בכל מקום אחר המועד להצפה, חובה להתקין משאבות אלו. בבריכות שחייה למשל המשאבה נועדה לשאוב ולהעביר את המים לטיהור.

אינטרנט וטכנולוגיה בית הכנסה נוספת נדל"ן ומשכנתא עסקים ועבודה פיננסים - כללי צרכנות חכמה שוק ההון
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
כך תחליפו רכב מבלי להרגיש
למכוניות חדשות בימינו, יש תכונות בטיחות טובות יותר ויכולות טכניות רבות יותר מאשר דגמים מלפני עשור. יש...
קרא עוד »
מרץ 01, 2022
ניווט במורכבות של ביטול עיכוב יציאה
נסיעות בינלאומיות, עם אינספור התהליכים והפרוטוקולים שלה, יכולים לעתים קרובות להיות חוויה מרתיעה...
קרא עוד »
אוג 14, 2023
נוטריון לאנגלית
אנגלית הינה השפה השנייה מבחינת הפופולאריות שלה בארץ, ועל כן אין זה מפליא שלא מעט משרדי נוטריונים אשר...
קרא עוד »
דצמ 26, 2017