מהו הלבוש המתאים לראיון עבודה
תאמינו או לא, באולג'ובס גילו שראיונות עבודה רבים נכשלים עקב הנראות של המרואיין או המרואיינת. לעיתים קורות החיים מושלמים, וגם האדם עצמו, אבל ההופעה שלו מרושלת או מוחצנת מידי – מה שגורם לו להיכשל. לכן חשוב לדעת מהו הלבוש המתאים לראיון עבודה.
לפני שנסביר מהו הלבוש המתאים לראיון עבודה, חשוב שנסביר מהו הלבוש הלא מתאים לראיון עבודה.
חשוב להבין שלבוש דרמטי מידי, מטאלי, צמוד מידי שנראה כמו משהו שגדלנו בתוכו, שמעיק עלינו ועל הנוכחים – הוא לבוש שאינו מתאים לקוד של החברה, כמו למשל נעלי ספורט למשרד רואי חשבון או נעלי קרוקס לחברת אופנה לא מתאימים.
אז מהו לבוש שמתאים לראיון עבודה?
אולג'ובס ממליצים שלפני שאנו מגיעים לראיון עבודה חשוב לבצע התאמות חשוב לחקור קצת האופי של החברה. נסו להבין מה מתאים גם לכם. יש אפילו לגשת לאזור שבו ממוקפד הריאיון ולהבין את הלך הרוח. אם למשל המקום הוא חברת הייטק נסו להבין את האווירה, האם היא משחוררת יותר? בדרך כלל בחברות הייטק לא לובשים חליפות עסקים שחורות ומאיימות אלא לבוש רך יותר. ההשתלבות חשובה. נסו ללבוש את מה שנוח לכן אך כבדו את עצמכן ואת הסובבים בלבוש שלכם אל תהיו מרושלים אך גם לא מעונבים ומהודקים מידי. נסו לשלב טקסטורות עדינות ובדים עדינים שלא מאיימים. בנוסף אולג'ובס מצאו שיש להימנע מפייטים ובדים לא נושמים או סינטטיים
אל תרשרשו
זוכרים את הפרק בסיינפלד שג'ורג' לבש חליפה מרשרשת ועיצבן את הבוס? נסו להימנע מבגדים מרעישים כמו נעלים מרעישות, ואביזרים מרעישים. היו רכים בהתנהלות שלכם. אל תעצבנו. בחרו בגוונים מרגישים כמו גוונים תכלת, ירוק זית, לבן.
חשוב להימנע מצבעים נועזים ופסיכודאליים. הימנו מגווני של כתום ואדום שיסיחו את המראיינים ממה שאתם אומרים להם. חשוב להימנע מאביזרים גדולים כמו שרשראות גדולים ועודף של תכשיטים. חשוב לא להגזים עם יותר מידי פריטים ואקסוסריז ולהראות קלאסיים ככל שניתן. בזמן ראיון העבודה יש להוריד את המעיל ולהניחו על משענת הכיסא, ואת התיק להניח בצד ולא על הכתף.
ומה לגבי איפור?
לנשים מביננו חשוב לא להגזים עם האיפור. יש למרוח שכבת מייק אף שמתאים לגוון הפנים, שכבה אחת של מסקרה שחורה, ואודם עדין. חשוב לא להגזים עם צלליות ואיפור כבד. אתן לא בדייט אלא בראיון עבודה. חשוב להראות כמה שיותר טבעיות ורעננות. עוד חשוב גם לגברים וגם לנשים לישון שינה טובה של לפחות 7 שעות לפני ראיון העבודה כדי להיות נעימים ורעננים לפני ראיון העבודה.