מוצרי פרסום
כל בעל ומנהל עסק רואה בפרסום נושא חיוני מאוד בכל תקופה. בראשית דרכו, כאשר הוא מנסה לרכוש לקוחות חדשים, כאשר יש לקוחות קיימים והוא רוצה לשמר אותם לבל יעברו למתחריו, כאשר הוא נמצא בפעילות שיא ורוצה לנצל מומנטום, ולחילופין, כאשר הוא במשבר ובדעיכה ורוצה להגביר פעילות לצורך הישרדות. אחד מאמצעי הפרסום המקובלים הוא באמצעות מוצרי פרסום לעסקים, למנהלים ולעובדים המועסקים בהם. מתנות כאלו תתאמנה גם ללקוחות פוטנציאליים ולעובדים המועסקים בעסק עצמו.
עיקר התועלת המופקת לנותן מוצרי פרסום הוא במודעות שהם יוצרים, בהענקת תשומת הלב לפקידים או למנהלים החשובים שבאים במגע עם עובדי העסק. תועלת נוספת וחשובה לא פחות היא בפרסום עצמו שנמצא על המוצר. רבים מהמוצרים נועדו לשימוש חיצוני ומחוץ לכותלי המשרד. די אם נזכיר עטים, דיסק און קיי, מגבות חוף, כדורי ים, תרמילים ותיקים ועוד מוצרים אחרים שנחשפים גם לעיני זרים. מוצרים אלו אינם יקרי ערך אבל מצליחים לעורר עניין וליצור מודעות לעסק המפרסם. זוהי שיטה זולה, יחסית.
מתן מוצרי פרסום מתאים לעסקים בסדרי גודל שונים. עבור עסקים קטנים מדובר בפרסום זול וממוקד. כאלו שנמצאים בראשית דרכם ישמחו לקבל כל לקוח, והם יעדיפו לתת אותם ללקוחות אשר יכולים המליץ על לקוחות נוספים. עסקים יציבים ירצו לשמור על הלקוחות הקיימים אשר מספקים להם את ההכנסה הקבועה עליהם הם מתבססים. דבר ידוע הוא שהאנרגיה הדרושה לשימור לקוחות קיימים קטנה משמעותית מזאת שיש להשקיע בלקוחות חדשים. במקרים כאלו, אף מובטחת הצלחה גדולה יותר לנושא שימור הלקוחות.
עובדים ישמחו לקבל מוצרי פרסום שימושיים שישדרו להם כי הם רצויים וכי חושבים עליהם. הם יתרמו יותר ממרצם לעבודה, ייעדרו פחות ותפוקתם תעלה מאוד. זאת דרך מצוינת ליצירת אהדת העובדים לעסק. בחירת המוצרים נעשית על פי אופי הלקוחות, צרכי החברה, טעם בוחרי המתנות, היכולות הכספיות ועוד. יש חשיבות רבה לתוכן הפרסום, לעיצוב, למקום ההדפסה על המוצר ולאיכותה. מומלץ לרכוש את המתנות אצל משווקים בעלי מוניטין שהינם בעלי ניסיון רב בתחום. יש ברשותם מבחר גדול והם יכולים לייעץ לכל לקוח מתלבט.