פרילנסרים ובעלי חברות קטנות מתלבטים לעיתים רבות בשאלה 'היכן כדאי לפתוח משרד'. כי הרי פתיחת משרד בארץ היא לא דבר פשוט. פתיחת משרד כרוכה בהוצאות רבות כגון: שכר דירה, ארנונה, תשלומי חשמל, תשלום מים, תשלום לחברת אבטחה, שירותי ניקיון, שירותי ועד בית, אחזקה ועוד. לכן ישנה התלבטות לגבי השכרת משרד בבניין משרדים, פתיחת משרד בבית או חיפוש אופציות אחרות. אז אם אתם פרילנסרים או חברה קטנה – איפה באמת כדאי לפתוח משרד? מצאנו עבורכם מספר אופציות.
פתיחת משרד בבית – לפתיחת משרד בבית יש יתרונות וחסרונות. מצד אחד פתיחת משרד בבית היא דבר חסכוני. אין שכירות חודשית שצריך לשלם, תשלום הארנונה הוא אחד כמו גם תשלומי החשמל והמים, ואפשר להישאר בפיג'מה הנעימה בכל בוקר. עם זאת, לעבודה מהבית יש גם חסרונות! המוטיבציה לעבוד יורדת מעט, קשה יותר לקבוע פגישות עם לקוחות (כי הרי לא נביא את הלקוחות לביתנו!) והדרך למקרר ולנשנושים קלה יותר. ולכן לעיתים כדאי לשקול אופציות אחרות.
פאוורבול – השכרת משרדים בנס ציונה >>
שכירת משרד עם שותף – בעבר, אם אדם היה רוצה להוזיל את הוצאות המשרד שלו הוא היה שוכר משרד עם שותף. וכך היה נחלק משרד קטן בין שני שותפים. כמו למשל רואה חשבון החולק את המשרד שלו עם מהנדס בניין. לפתרון זה יש יתרון של חסכון בעלויות, אך מצד שני הוא נראה פחות מקצועי וקצת תבוסתני. בנוסף, לא חסרים במקרים של סכסוכים של פרילנסרים ובעלי עסקים קטנים ששכרו משרד עם אנשים שונים ונקלעו לסכסוך עקב שותפות בנושאים כספיים, נושאים אישיים, ונושאים קטנוניים כדוגמת "לא! היום זה התור שלך לשטוף את הכלים בכיור!."
שכירת משרד לפי שעות או לפי יום – שירות זה הוא שירות שהפך פופולארי בשנים האחרונות והוא מתאים בעיקר לפרילנסרים או לחברות קטנות. בצורה זאת בעלי עסקים קטנים יכולים ליהנות מחלל משרדי ללא התחייבות והוצאות גדולות. שירות שכירות משרד לפי שעות, הוא שירות בו ניתן במקרה של פגישה עם לקוח, ישיבה חשובה, כנס, הרצאה, סדנא וכדומה – לשכור משרד, חדר ישיבות, חלל עבודה ועוד, בפשטות ולפי שעה או יום. ובכך לקבל את כלל השירותים במקום אחד. היכולת לקבל את הכל בחלל משותף ולהוזיל עלויות היא פתרון מעולה לחברות קטנות ועסקים קטנים ולכן היא פתרון אידיאלי למי שרוצה לחסוך בכסף ומשאבים ולשר תדמית עסקית רצינית.
0 Comments