חווית לקוח
חווית לקוח נחשבת לאחד הגורמים החשובים והמשפיעים ביותר על כל סוג של עסק. היום כבר לא ניתן לנהל עסק, במידה והלקוחות אינם מרוצים מהשירות או מהמוצר שהם קיבלו. בזכות התחרות הרבה הקיימת בכל תחום כמעט בעולם העסקים, בעלי העסקים הבינו והפנימו את החשיבות של חוויה חיובית עבור כל לקוח ולקוח שבא במגע עם העסק שלהם. חשוב להדגיש כי לא מדובר כאן רק על אינטראקציה פרונטלית עם העסק, אלא כל סוג של אינטראקציה בכל מדיה אפשרית. מספיק שהלקוח נכנס לאתר של החברה ולא מצליח לנווט בתוכו בצורה חופשית ואינטואיטיבית, הוא יחווה את הדבר בתור חוויה שלילית. כתוצאה מכך, יתכן והוא יבחר להיכנס לאתר של החברה המתחרה ויזמין ישירות מהם את השירות או המוצר הרצוי לו. לכן חשוב שלא לזלזל בשום סוג של חוויה שהלקוח יכול לחוות מול העסק שלכם.
החשיבות והמשמעות של חווית לקוח חיובית
כאמור, מדובר על כל סוג של אינטראקציה של הלקוח עם העסק, כולל שיחה עם שירות הלקוחות של העסק, שיחה בעמוד העסקי של העסק בפייסבוק וכמובן הקבלה של המוצר או השירות שהחברה מספקת. כל אינטראקציה מסוג זה משפיעה בסופו של דבר על ההחלטה האם לחזור ולרכוש פעם נוספת בבית העסק והאם להמליץ עליו לאנשים אחרים. לכן הגיוני מאוד שבית העסק ישקיע את מירב המאמצים בשיפור חווית הלקוח, מתוך ההבנה כי חוויה חיובית תוסיף המון נקודות לבית העסק ותסייע בשימור לקוחות ואף בגיוסם של לקוחות חדשים. כמו כן, חוויה חיובית שהלקוח מקבל מבית העסק, משפרת בצורה ניכרת את רמת הנאמנות של הלקוח לבית העסק ולמותג שאותו הוא משווק. בסופו של דבר, חוויות חיוביות מסייעות לבדל את בית העסק מבין המתחרים שלו, דבר שמחזק את המיתוג והייחוד של בית העסק.
לסיכום, חווית לקוח חיובית הינה גורם חשוב ביותר בהצלחת העסק. הדבר תורם המון לשיווק ולקידום העסק, לשימור לקוחות ואפילו לחיסכון בזמן, היות וללא חוויות שליליות, בית העסק לא יצטרך לבזבז זמן יקר על מענה לתלונות של לקוחות לא מרוצים.