במשק הישראלי יש כל מיני סוגים של חברות: חברות הייטק, חברות שיווק ופרסום, חברות אסטרטגיה שיווקית לעסק, חברות דיגיטל, חברות בתחום הרפואי ועוד. ניתן לחלק את החברות השונות לכמה קבוצות עיקריות:
- חברות שעדיין לא הוקמו ונמצאות בתהליך הקמה
- חברות שהוקמו ונמצאות בתחילת הדרך
- חברות קיימות רווחיות
- חברות קיימות שאינן רווחיות
אחד התהליכים היותר מוצלחים שכמעט כל חברה יכולה לאמץ לעצמה נקרא ייעוץ עסקי לחברות. הכוונה היא בעצם לשירות חיצוני כמו השירות שמציעה חברת אנובה, שירות עסקי אובייקטיבי, שלא קשור לחברה עצמה שמטרתו לייעל תהליכים וכתוצאה מכך למקסם רווחים. למעשה, כל אחת מארבעת הקבוצות שתיארנו לעיל יכולה להיעזר בשירות ייעוץ עסקי לחברות ולהגיע למצב שהיא עובדת בצורה טובה ויעילה יותר, שהיא מגיעה ליותר לקוחות פוטנציאליים, שהיא משפרת את המעמד שלה בקרב הציבור וכתוצאה מכך – מרוויחה יותר.
איך זה בעצם עובד?
בשלב הראשון מתבצע סוג של תשאול המאפיין את סוג החברה והענף בו היא עוסקת, זאת בהתאם לפעילות העסקית המגובשת ולא פחות חשוב בהתאם לאחוזי הרווח או ההפסד. בשלב הבא היועץ העסקי או החברה המייעצת עושה סוג של מיפוי במטרה להבין אילו פעולות יכולות לשפר תפקודים שונים בחברה. היועץ אמור להבין איך כל דבר מתנהל בחברה, לזהות את החולשות ואת החוזקות של כל מחלקה בנפרד, להגדיר מטרות ברורות להמשך התהליך ולעשות שינויים בשטח. לאחר כמה שבועות רואים איך תהליך הייעוץ סייע, מה עובד ומה פחות, מה התבצע ומה כלל לא התבצע ואז עושים הערכה מחודשת לשלב הבא של התהליך. בסופו של דבר הייעוץ אמור לעזור להנהלה, לצוות, לעובדים ולכל מי שקשור לחברה לעבוד בצורה יעילה יותר נכונה יותר וחסכונית יותר.
0 Comments