שריפת דלק בתעשיה – למה זה טוב
כאשר אנו רואים כותרת זו, לא תמיד אנו מבינים את הכוונה שלה. הכוונה היא לאו דווקא שריפת סוג דלק אחד, הרי שדלק הוא שם כולל להרבה מאוד סוגי דלק. אותם סוגי דלק שאנו רוצים לשרוף הם סוגים אשר מייעלים את עבודתנו. שריפת דלק בתעשיה זהו תהליך שאנו אכן זקוקים לו על מנת שהתעשיה תמשיך לפעול. מדוע?
כיצד שריפת דלק בתעשיה הפכה להיות יעילה?
סוגי הדלק הינם שונים, ולכן נבין מדוע טוב לשרוף דלק. פחם ועץ אינם סוגי דלק, מאחר והם לא משמשים את המכונות לתנועה, לא משמשים אותנו למטרה יעילה, פרט לחימום של חומרים נוזליים בתוך מיכל. שיטת הפחם והעץ היא ישנה מאוד, והחזרת הרגלים ישנים איננה דרך טובה לשרוד במאה ה-21. רבים מאמינים כי שריפת סוגי הדלק הינם מזהמים את הסביבה, אך חשוב להבין שגם אותם מקורות דלק שמזהמים את הסביבה, כיום יש להם מסננים שמפחיתים, ואף מורידים לגמרי את הסכנה לסביבה.
אילו הגנות יש מפני זיהום סביבתי?
ישנם אינספור מסננים קיימים בתוך כלל הארובות של המפעלים בתעשייה, למשל ארובה שביציאה ממנה, כלל החומרים הרעילים יוצאים ממנה. כל אותם החומרים הרעילים שיוצאים מאותה ארובה, נשרפים באש, לדוגמה הארובות בבתי הזיקוק בחיפה.
אילו סוגי דלק קיימים?
סוגי הדלק העיקריים מגיעים מהנפט, ולהם שימושים רבים. הפקת הדלק העיקרית נוצרת בבתי הזיקוק. התהליך פשוט, בתחתית של ארובה גבוה מאוד, מרכזים את הנפט שאותו מחממים, עד כדי מצב של רתיחה, ואידוי. האדים העולים הם סוגי הדלק השונים. האדים הנמצאים ברמה הגבוה ביותר בארובה, זהו הבנזין שאנו מכירים, ובו משתמשים להנעת רכבים. מתחתיו נמצאים האדים הכבדים יותר, זהו הסולר, שבו משתמשים גם להנעת רכבים, וגם לחימום בתים.
כל סוגי הדלק הנוצרים בתהליכים הללו הם סוגי דלק אשר רמת הדליקות שלהם שונה, ולכן, לדלק כמו סולר, מוסיפים עוד חומרים על מנת שהוא יהיה מוצת בצורה טובה יותר.
למה טוב לשרוף את הדלק?
הדלק אכן אוזל, אך הוא טוב לשינוע כלל המכונות בתעשיה שעוזרות למפעלים להיות פעילים ויעילים יותר, ולכן, שריפת דלק בתעשיה היא יעילה מאוד.