היום מחירי התקשורת בישראל נראים לנו לכולם ברורים מאליהם, לכולנו ברור שאנחנו צריכים לשלם סכומים נמוכים יחסית ולקבל מגוון רחב של אפשרויות, אך עד לפני שנים לא רבות, צריך לומר שזה לא היה כך.
זה נכון הן לגבי חבילות הסלולר שהיינו משלמים מדי חודש וזה נכון הן לגבי חבילות תקשורת רב ערוצית, כבלים או לווין. על מנת להבין למה חלה ההובלה המשמעותית וכיצד אנחנו יכולים להוזיל את העלויות עוד יותר, צריך להבין מה היה בעבר.
כאשר נכנסו חברות סלולר לישראל, במשך שנים היו 3 חברות בלבד בשוק, והן קבעו מחירים מאוד גבוהים, יש הטוענים שבמובנים רבים הם אפילו קבעו את אותם מחירים על מנת שאף גורם לא יפסיד. לגבי הטלוויזיה הרב ערוצית, הרי שתחילה נכנסו הכבלים ואחר כך שירותי הלוויין, ואלו היו שתי האופציות היחידות שעמדו בפני הצרכן הישראלי.
מה שקרה בשני השווקים זה פתיחה שלהם בפני גורמים נוספים, בין אם מתוך כוונה מלמעלה ובין אם מתוך שינויים בשוק. לגבי חברות הסלולר, הרי שנכנסו יותר חברות לשוק, זאת במקביל לכך שהחברות הקיימות נאלצו להיפרד מאופציות שונות שהן העניקו לצרכנים, וכל זה הוביל להוזלה משמעותית במחירי הסלולר.
לגבי תקשורת רב ערוצית, קרו שני תהליכים במקביל, הראשון, נכנסו חברות חדשות לתחום, חלקן קשורות לחברות הסלולר, מה שיצר תחרות משמעותית בתחום, הדבר השני שקרה, כניסתן של חברות סטרימינג לשוק. זה הוביל לידי כך שאנשים נטשו את חברות הטלוויזיה הרב ערוצית ועברו לעבוד עם חברות שהעניקו שירותים במחירים הרבה יותר מוזלים, גם אם לקח זמן עד שעלו תכנים איכותיים.
בסיכומו של דבר, אנחנו יכולים לראות היום הרבה יותר אפשרויות, אשר עומדות בפני הצרכן הישראלי בכל הקשור לשוק הסלולר והתקשורת הרב ערוצית. סביר להניח שעם הזמן זה רק יילך ויתפתח למרות שיש סברות שונות שהשוק יצטרך לבצע התאמות גם לצרכים של הצרכנים וגם לצרכים של החברות על מנת להגיע לאיזון ושיווי משקל נכון. בסופו של דבר, שני הצדדים אמורים להפיק מכך תועלת.
0 Comments