מהו מועדון לקוחות ומהם יתרונותיו?
היום כמעט כל עסק מתחום המסחר או מתחום המזון מחזיק במועדון לקוחות. מדובר למעשה על לקוחות אשר נרשמים למועדון הלקוחות של העסק, ובעקבות כך זכאים לקבל הנחות ומבצעים ייחודיים רק לחברי המועדון. מבחינת הלקוח, מדובר בדרך כלל ביתרון משמעותי המעניק חיסכון כספי והזדמנות למבצעים שווים ומשתלמים במיוחד. מבחינת העסק, מדובר על הזדמנות פז לקבל מידע אישי לגבי כל לקוח, מידע הכולל את גיל הלקוח, טלפון, מייל וכדומה. מידע זה יכול להיות שימושי במיוחד על מנת להבין את האופי והסוג של מרבית הלקוחות בעסק, ובהתאם לכך לשפר ולשדרג את המקום. כתוצאה מכך, הלקוחות יקבלו מבחר גדול יותר של מוצרים הרלוונטיים עבורם, דבר שיגדיל משמעותית את אחוז המכירות.
מועדון לקוחות לעסק – כל היתרונות במקום אחד
כאמור, ישנם לא מעט יתרונות וסיבות מדוע כדאי להקים מועדון לקוחות לעסק. מעבר לכמות המידע העצומה שהעסק מקבל מחברי המועדון, הוא מקבל גם הזדמנות לחקור את הרגלי הצריכה שלהם. בצורה כזו, ניתן לראות מהם המוצרים הפופולאריים ביותר בחנות, באילו ימים מגיעים רוב האנשים וכדומה. כתוצאה מכך, כל עסק יכול להפיק את המסקנות שלו, להגדיל את המלאי של מוצר מסוים או לפתוח יותר קופות בימים שיש בהם תנועה ערה יותר של אנשים. מעבר לשיפור השירות בעסק והגדלת כמות המכירות, מועדון לקוחות מציע לבעל העסק הזדמנות פז לחסל סחורה בסוף עונה. ניתן להעניק לחברי המועדון הנחה בלעדית על קולקציית החורף למשל, ובכך להיפטר מכל הדגמים הלא רלוונטיים בבת אחת.
מספר סיבות נוספות להקים מועדון לקוחות
מעבר לכל מה שנאמר לעיל, חשוב לזכור כי מועדון לקוחות יכול לשמש גם ככלי בוחן עבור מוצרים חדשים. ניתן למשל להעניק הנחה מיוחדת לחברי מועדון עבור מוצר חדש, על מנת לבדוק את הביקוש שלו. בצורה כזו, ניתן להימנע מטעויות של הזמנת מלאי גדול מידי, ובכך לחסוך לא מעט כסף. מעבר לכך, המידע האישי שכל חבר מועדון מספק לעסק, יכול לאפשר שיווק ממוקד יותר בהתאם למאפייני גיל, מין, מקום מגורים ועוד. ניתן לשלוח קופונים אישיים, ובכך לייצר שיווק יעיל ואפקטיבי יותר.