קידום בגוגל ממומן או אורגני – מה מתאים לי ?
כל מי שמקליד ביטוי או מילת מפתח כלשהי בגוגל, נפרש לפניו עמוד שמכיל שני סוגים של תוצאות. התוצאות הממומנות מופיעות בתחילת העמוד, ואילו ישר אחריהן מופיעות התוצאות האורגניות. הכוונה כאן לאותם אתרים אשר גוגל מצא לאיכותיים ורלוונטיים ביותר עבור מילת החיפוש שהקלדתם. לעומת זאת, התוצאות הממומנות הינן פרסומת, כאשר כל הקלקה על תוצאה מסוג זה – תעלה כסף עבור המפרסם. ישנם לא מעט חסרונות ויתרונות לשתי השיטות, כך שחשוב להבין מהי הדרך האופטימלית לקדם את האתר שלכם. למשל, קידום ממומן מאפשר להציב תוך דקות ספורות את האתר שלכם בקדמת רשימת התוצאות. ניתן לנסח מודעה אטרקטיבית, להגדיר תקציב פרסום ולצאת לדרך. אין כל התחייבות, וניתן לערוך או להסיר את המודעה בכל שלב. התשלום הינו עבור כל קליק שמתקבל על המודעה, כך שאתם מחויבים רק כאשר מישהו הקליק על המודעה והועבר לאתר.
קידום בגוגל ממומן או אורגני – כל היתרונות והחסרונות של שתי השיטות
לעומת הקידום הממומן, הקידום האורגני דורש הרבה יותר זמן וסבלנות, אך מצד שני מדובר על קידום שיחזיק מעמד לאורך זמן. לעומת הקידום הממומן, אשר מעניק תוצאות מהירות כל עוד הקמפיין פעיל, אך האתר נעלם לחלוטין מרשימת התוצאות של גוגל לאחר סיום הקמפיין. על מנת להצליח לקדם את האתר בצורה אורגנית, יש צורך לשכנע את גוגל כי מדובר על אתר איכותי. לכן יש צורך להשקיע באתר מסודר ומאורגן, בעל עמודים שונים לכל מילת מפתח, תוכן מעמיק ורלוונטי עבור הגולש וכמובן קישורים פנימיים וחיצוניים באיכות גבוהה בלבד. כלומר, מי שרוצה תוצאות מידיות וגמישות בבחירת מילות המפתח, כדאי לו לבחור בקידום הממומן. לעומת זאת, מי שרוצה לשפר את הנראות של האתר שלו, לייצר יחסי ציבור טובים יותר וליהנות מהתוצאות לאורך זמן, כדאי לו לבחור בקידום אורגני.
לסיכום, אנשים רבים מהרהרים בשאלה – קידום בגוגל ממומן או אורגני? התשובה לכך אינה פשוטה, והיא תלויה רבות במטרות וביעדים שלכם. ישנם יתרונות וחסרונות לכל אחת מהשיטות, וחשוב לזכור כי ניתן לעבוד במקביל בשתי השיטות, ובכך להרוויח את התוצאות היעילות ביותר.