ייעוץ אסטרטגי הילל פרטוק
לא פעם אנחנו שומעים את הביטוי, ייעוץ אסטרטגי, ביחס לעבודה של ארגונים, חברות, עסקים קטנים וגדולים, דמויות ציבוריות, ובפרט פוליטיקאים. עולה שאלה מה זה בדיוק וכיצד אנחנו יכולים להשתמש בייעוץ שכזה בצורה חכמה בשביל להתקדם ולהצליח.
הרעיון של ייעוץ אסטרטגי הוא, יצור תוכנית עבודה מקיפה לצורך מיתוג ובניית תדמית של ארגון, עסק או אדם, זאת במטרה לקבל נראות תקשורתית בולטת וחיובית. רעיון זה מבוסס על קווים ברורים שבשביל להצליח, חייבים להיות במרכז העניינים, חייבים לעשות את זה בזמן ובמינון הנכון, וחייבים להיות מוכנים לכל מצב של משבר כזה או אחר, אשר עלול להופיע מסיבות שונות.
בדרך כלל, ייעוץ אסטרטגי מגיע בתוך חבילה ומעטפת שלה של ייעוץ תקשורתי מחד, יחסי ציבור מאידך. עם התייחסות שלמה לכל מה שקשור למיתוג וכן לניהול משברים. כלומר, יועץ אסטרטגי צריך להסתכל על התמונה הרחבה, הוא לא יכול להסתכל רק בעיניים של יועץ תקשורת שעובד מול כלי תקשורת שונים, מתדרך אותם או מגיב לידיעות, וכן הוא לא יכול להסתכל רק בעיניים של יחסי ציבור אשר מטרתם לדאוג כל הזמן להכניס את השם של הארגון או של האישיות הציבורית לחשיפה של כלי תקשורת.
יועץ אסטרטגי מסתכל על כל התמונה, מי הלקוח שלו, מי הקהל אליו הוא פונה, כיצד ומת, באיזה דרך הוא יכול לגרום להם להיחשף אליו, אילו דברים הוא צריך לעשות, אילו פעילויות צריך לבצע בשביל לקבל חשיפה חיובית, כיצד מגיבים לביקורות, וכיצד פועלים במקרה ועולים דברים שליליים שיכולים לפגוע בתהליך העבודה.
לא מעט ארגונים, עסקים וכן אנשים פרטיים משתמשים בשירות של יועץ אסטרטגי, לצורך בניית תוכנית ארוכת טווח, זאת מתוך הבנה, שצריך להסתכל על התמונה בפרספקטיבה רחבה עד שהיא תוטמע ותצליח. חשוב להדגיש בשביל שזה יקרה, כל החלקים בארגון או בצוות, חייבים לעבוד ביחד, בשיתוף פעולה ובקול אחד.
דוגמא ליועץ אסטרטגי כזה אפשר למצוא אצל הילל פרטוק ייעוץ אסטרטגי, מי שניהל לא מעט מערכות ונתן ייעוץ אסטרטגי ללא מעט גורמים, הן רשויות מקומיות, חברות, עסקים וכן אישים פוליטיים שונים.