כשמדובר בעיצוב חנויות, יש דבר אחד שאי אפשר להתעלם ממנו – הצבעים. לא מדובר רק בשאלה מה יפה או מה מתאדים – הצבעים מדברים אלינו בשפה שאנחנו לא תמיד מודעים לה. תחשבו על זה ברגע שבו אתם נכנסים לחנות. קרוב לוודאי שהצבעים מסביבכם משפיעים על התחושות וההחלטות שלכם מבלי שתשימו לב. מגניב, נכון? אז בואו נצלול אל עולם הפסיכולוגיה של הצבעים ונראה איך הם יכולים לעצב את חווית הקנייה שלכם.

 

הצבעים מעוררים רגשות ותחושות – לכל צבע יש את המשמעות שלו:

 

– אדום: מדליק אותנו. יכול לגרום ללב שלנו לפעום מהר יותר, ולעיתים קרובות ניתן לראות אותו במבצעים והנחות כדי למשוך תשומת לב.

– כחול: נחשב לצבע מרגיע ובטוח. חנויות רבות בוחרות בו כדי ליצור תחושה של אמון וסטייל. קראו על עיצוב דוכנים אצל אורי ביטון

– ירוק: צבע איכותי שמקושר לטבע ולבריאות. מדהים לראות אותו בחנויות שמוכרות מוצרי אוכל אורגניים.

– צהוב: צבע שמשמח ואופטימי, נהדר כדי למשוך לקוחות, אבל כדאי להשתמש בו בקפידה כדי לא להעמיס על העיניים.

  

כמובן שאלו רק דוגמאות, אבל אתם מבינים את הרעיון. כל צבע משפיע עלינו בדרכים שונות.

 

כשמדובר בתכנון חלל חנות, יש כמה טיפים שכדאי לקחת בחשבון:

 

– השתמשו בצבעים משלימים: שילובים חכמים יוצרים אווירה מסוימת. לדוגמה, קומבינציה בין כחול לירוק יכולה להרגיש נעימה ומרגיעה.

– שימו לב לתאורה: היא יכולה לשנות את האופן שבו הצבעים נראים. תאורה חמה יכולה להחמיא לצבעים שונים, בעוד שתאורה קרה יכולה להקפיץ את התחושות.

 

תשאלו את עצמכם, האם כולנו מגיבים צבעים באותה צורה? ובכן, לא בדיוק. ההקשר שבו אנו חיים, התרבות והזיכרונות האישיים שלנו משפיעים על תגובותינו. למשל, בחלק מהתרבויות, לבן מסמל שמחה, בעוד שבאחרות הוא מסמל אבל.

 

וכמובן, לא ניתן להשאיר אתכם בלי כמה שאלות שיחשפו עוד על הנושא המרתק הזה!

 

שאלות נפוצות:

 

  1. איך אני יכול לדעת איזה צבע יעבוד הכי טוב בחנות שלי?

   – כדאי לבדוק את המתחרים ולראות מה עובד להם, ומהר.

 

  1. האם מותר להשתמש בצבעים מנוגדים?

   – בהחלט! אבל יש לעשות זאת בחוכמה.

 

  1. איך צבעים משפיעים על מצב רוח?

   – צבעים שונים מעוררים רגשות שונים. תנסו את זה על עצמכם!

 

  1. האם כל הצבעים מתאימים לכל סוגי החנויות?

   – לא. כל סוג של חנות דורש צבעים שונים.

 

  1. מהו הצבע הפופולרי ביותר לעיצוב חנויות?

   – כחול בדרך כלל נחשב לפופולרי, אבל זה תלוי בסוג המוצרים.

 

  1. איך אני יכול להשתמש בצבעים כדי להניע קונים לקנות יותר?

   – תשקלו שימוש באדום כדי לגרום להם להרגיש דחיפות.

 

  1. איזה צבעים מתאימים לעסקי אוכל?

   – ירוק, אדום וצהוב יכולים לעבוד מצוין.

 

  1. האם יש צבעים שעדיף להימנע מהם?

   – במדינות מסוימות, צבעים כמו צהוב עשויים לא להתפרש כטובים.

 

  1. איך איזה צבע משפיע על תהליכי קנייה?

   – צבעים יכולים להוביל להחלפת לבבות – יוצר תחושה ומייצר מצבים שבהם קונים מקבלים החלטות מהירות.

 

  1. האם השפעת הצבעים עליונה מהמרצד והעיצוב הפיזי של החנות?

    – הצבעים או בערך באותה רמה עם העיצוב, כך שכדאי לכלול את שניהם בתוכנית.

 

נכון, אנחנו מתעסקים בצבעים, אבל לשפה הלא מדוברת הזו יש השפעה רבה יותר ממה שלרובנו נדמה. אז בפעם הבאה שתכנסו לחנות, התמקדו בצבעים – הם בהחלט עושים את ההבדל. לאתר של אורי ביטון עיצוב מסחרי


0 Comments

כתיבת תגובה

Avatar placeholder

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *