מהו מיתוג בעזרת ריח?
שמעתם על מיתוג בעזרת ריח? ובכן, לפני שנסביר מהו מיתוג בעזרת ריח, נסביר מהו מיתוג.
מהו מיתוג?
כאשר אנו מנסים להגדיר מהו מיתוג, אנו מתבלבלים. למעשה, אנו נגדיר בטעות את התוצרים הסופיים- מוצרי המותג, כבתור מיתוג.
אולם מוצרי המותג שאנו רואים, הם אינם תהליך מיתוג. הם התוצר הסופי.
מיתוג הוא תהליך שלם. תהליך הלוקח עסק, ונותן לו ייחודיות ואופי. ראשיתו של תהליך המיתוג הוא בכתב. הוא ניסוח בריף. רק כאשר אפיינו ועשינו ניתוח עמוק לעסק ובנינו בריף, אפשר ליצור את מוצרי המותג. מוצרי המותג, הם הלבוש הויז'ואלי של תהליך המיתוג ששינו. הם יהיו "הבגדים" של העסק. תהליך יצירת הבגדים – הוא "המיתוג".
האם אפשר למתג עסק באמצעות ריח?
בוודאי. עסקים רבים, עושים זאת בתת המודע, בעת שבוחרים חומרי ניקיון עם בישום. אולם, כאשר אנו עושים בתהליך המיתוג אפיון מהו הריח המתאים לעסק – אנו נגיע לתוצאה טובה יותר, שתשפיע בתת מודע על הלקוח.
מיתוג באמצעות ריח – מיתוג בתת מודע
מה ההבדל בין תוצרי מיתוג, לבין מיתוג באמצעות ריח של חברת הי סנט? מוצרי המיתוג, עובדים על החלק המודע של הלקוח הנחשף למוצרי המיתוג. לעומת זאת, הריח, נכנס לתת מודע. וכאשר אנו בוחרים למתג עסק באמצעות ריח מסוים, המיתוג באמצעות הריח נכנס לתת מודע. הריח יגרום לעסק להיצרב במוח בצורה מסוימת.
איך בוחרים את הבישום המדויק למיתוג העסק?
כאן, עלינו לעבור את התהליך הארוך והכואב של המיתוג. עלינו לנתח היטב את העסק. להבין את המאפיינים. את החולשות, את החוזקות, את היתרונות והחסרונות מול המתחרים. בסופו של התהליך, נמצא את נקודת הבידול של העסק. לפי נקודת הבידול של העסק, נתאים את הריח.
מיתוג הריח – מה העסק רוצה לשדר?
מה העסק שלנו רוצה לשדר? זוהי המסקנה הסופית של תהליך המיתוג. מסקנה זו, מתבטאת היטב במסר המועבר בלוגו ובמוצרי המותג. אך, גם כאשר בוחרים ריח כדי למתג את העסק, צריך לחשוב היטב מה העסק רוצה לשדר? מה המסר שיישאר ללקוח? את המסר, יש להעביר באמצעות הניחוח שנבחר. לא מספיק לבחור "ריח טוב". יש לבחור ניחוח מאוד מדויק. לפעמים- יהיה ניחוח אוקיינוס. לפעמים ניחוח פרי. לפעמים, ניחוח המזכיר מדינות ועמים. הכל תלוי במסר של העסק אותו נרצה לשר ולהעביר באמצעות הריח.