איך תשמרו על המצבר שלכם

איך תשמרו על המצבר שלכם

מצבר תקין הכרחי עבור כל רכב, פרטי או מסחרי, ושמירה עליו היא בגדר חובה, וזאת  כדי למנוע תקלות בלתי צפויות שעלולות לפקוד אותנו ברגעים קשים במיוחד. יש כמה פעולות אלמנטריות שיועילו לנו כמו הקפדה על כיבוי אורות לאחרת תום הנסיעה. אם נשאיר אורות דולקים – המצבר יתרוקן ונצטרך למלא אותו מחדש לקראת הנסיעה הבאה. במקרה הטוב נוכל לעשות זאת עם כבלים, אבל ייתכן גם שנזדקק להחלפת מצבר או אפילו לגרירה.

תקלה במצבר עלולה, כאמור, להסתיים בגרירה למוסך, אבל גם בלילה בשולי הכביש ובחוויות קשות והמתנה של שעות ארוכות. במקרים אחרים מצבר בלתי תקין יכול למנוע נסיעה במצבי חירום של ממש ובכך להוביל לתוצאות טראגיות. מזג האוויר בישראל חם ולח ונתון זה פוגע במצברים ומחייב בדיקות שוטפות כדי להימנע מתקלות. החלפת מצבר היא פעולה פשוטה ויכולה לחסוך לנו גרירה וכאב ראש מיותר, ניתן למצוא מצברים ביבנה, חיפה ובכל מקום בארץ וכך נוכל לאחר ההחלפה לחזור לנסיעה תקינה.

שמירה על מצבר מחייבת הקפדה על כיבוי כל האורות בתום הנסיעה וכמו כן אסור להשאיר את הרכב בחנייה ולתת למצבר להתרוקן. לכן צריך להניע את הרכב מדי כמה ימים (תלוי כמובן במצבו של המצבר) או לפחות להפעיל את המנוע מספר דקות כדי שהמצבר יתמלא. אחרת – תצפה לכם הפתעה לא נעימה כשתרצו להניע את הרכב. כדי לשמור על מצבר יש לתת את הדעת לאזהרות שונות לכך שפעולת המצבר כבר איננה תקינה. במקרים כאלה יש נורות אזהרה וכן קשיים בהתנעת הרכב, אשר מלווים בקולות "חניקה" בזמן שאנחנו מסובבים את המפתח בתוך הסוויץ'. סימנים אלה מעידים על כך שהמצבר נחלש וימיו קצרים ולכן כדאי לשקול את החלפתו ולמנוע מראש תקלות. את המצבר החדש יש להזמין רק מחברה אמינה אשר מעסיקה מתקינים מורשים כמו שחר כהן מצברים, בהתאם להמלצות ממכרים וחברים. כדאי להשוות מחירים בין החברות השונות כדי לדעת להעריך את העלויות. כמו כן חשוב שתדעו איזה מצבר מתאים לרכב שלכם – 60 או 80 אמפר. כאשר בוחרים מתקינים, יש לשים לב לאחריות ולתנאי השירות.

 

 

אינטרנט וטכנולוגיה בית הכנסה נוספת נדל"ן ומשכנתא עסקים ועבודה פיננסים - כללי צרכנות חכמה שוק ההון
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
מאוורים לחממות קנאביס
היום ניתן לשמוע יותר ויותר קולות בעד הלגליזציה של הקנאביס. מדובר על צמח שנחשב לצמח מרפא בלא מעט...
קרא עוד »
אפר 08, 2020
חלונות ממוגנים
לא אחת התפרסם בעיתונות שהחיילים או אנשי הביטחון האחרים ניצלו מפגיעת אבנים ובקבוקי תבערה בזכות...
קרא עוד »
אוק 29, 2018
אדמוני חברת ניקיון
יש חברות ניקיון שקיימות שנים אחדות ורק רוכשות את הניסיון המקצועי שלה בשנים האחרונות, ולעומתן ישנן...
קרא עוד »
ינו 19, 2016